handgemaakte hebbedingen

handgemaakte cadeautjes & hebbedingen
handmade gifts & wannahaves

donderdag 21 februari 2013

Het schiet aardig op!

Trouwe volgers onder jullie weten van mijn zwangerschap.

Met nog iets minder dan een week te gaan begint het nu echt op te schieten. De laatste maanden stonden in het teken van verbouwen en afwerken. Gelukkig is het nu zo goed als klaar. Natuurlijk ben ik niet (altijd) snel tevreden en ben hier en daar nog bezig de puntjes op de 'i' te zetten ;-).

Vooralsnog gaat mijn zwangerschap nog altijd voorspoedig al is ons tweede meisje aan de kleine/lichte kant. Daarom had ik deze week een extra controle in het ziekenhuis, in eerste instantie puur uit voorzorg. Onze dame doet het prima maar heeft geen topzwaar gewicht, gelukkig ook maar ;-). Vandaar het advies van de assistent gynaecoloog om in het ziekenhuis te bevallen. Dat was ik toch al van plan dus dat komt dan goed uit.  

De afgelopen dagen heb ik hard doorgewerkt aan de geboortevogel. Ik wilde een houten vogel maken met daarop de naam. Binnenkort zal ik hem showen...

Ook bekleedde ik nog lampenkapjes voor de kroonluchter op de babykamer met stof van Pip Studio. Boven het bedje heb ik nog wat vrolijke pompons opgehangen.... Hopelijk doen de hangertjes hun werk goed, anders worden we vanzelf wakker van een blèrende of spelende baby met papieren ballen in bed :-).

 
Het babykamertje is niet zo heel erg groot maar ik wilde toch 1 muurtje anders dan anders maken. Ik verfde het muurtje roze maar de kleur stond me helemaal niet aan, heel erg vaal roze. Dus dat hebben we ook nog even opgefrist ;-) .....
 
In mijn verloftijd heb ik tot nu toe ontzettend weinig gelummeld. In de eerste week was er een zieke thuis en een sterfgeval in de familie. Diegene was al op leeftijd maar het blijft toch altijd treurig. Verder moest ik nog wat dingen overdragen op mijn werk en heeft de timmerman het werkblad in mijn hobbykamer afgemaakt.

De tweede week was ik wel wat productiever en heb ik mijn hobbykamer verder geschilderd en ingericht. Het is een heerlijke ruimte geworden waar ik helemaal blij mee ben! Vorige week stond in het teken van de vastelaovend (carnaval) waarna er weer 2 zieken waren thuis waarvan 1 klein draakje dat ook nog voorjaarsvakantie had ;-).

Deze laatste week is gelukkig weer wat rustiger....
Het aftellen is begonnen....

Fijne dag allemaal!

Groetjes,

Simone

2 opmerkingen:

  1. Wat een mooi kamertje! Ik ben weg van de lampenkapjes, maar ik ben dan ook dol op PIP. Leuk behang ook! Ik wens je heel veel succes met de laatste loodjes en hopelijk hoor ik als het zover is!

    Liefs Sanne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een lief kamertje! Laat het baby'tje maar komen nu...;-) Sterkte met de laatste loodjes, liefs van Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen