handgemaakte hebbedingen

handgemaakte cadeautjes & hebbedingen
handmade gifts & wannahaves

donderdag 28 maart 2013

Het 'jongetjes-complex'

Voor onze Marijne kregen wij een prachtige kinderwagen cadeau. Met het oog op eventueel nog meer kindjes, ondanks dat zwanger worden de nodige obstakels kende, kozen we voor iets veiligs dat voor zowel jongens als meisjes kan....stoere denim gecombineerd met felrood....

 
Wat we toen nog niet wisten is dat onze Marijne met heel weinig haar werd geboren. Ze is echt tot een jaar of anderhalf zo goed als kaal geweest. Nu is daar gelukkig geen sprake meer van en heeft ze een prachtige krullenbos. De kinderwagen beviel prima maar de kleur in combinatie met het nagenoeg kale hoofd van onze Marijne leverde van vreemden reacties op als 'Wat een schattig jongetje' en 'Ach wat lief, hoe oud is hij?'.

Redelijk gefrustreerd kocht ik uiteindelijk een roze jasje voor Marijne en toen werd het gelukkig wat minder ;-).

Toen vorig jaar een wonder geschiedde en ik zwanger bleek van nóg een meisje dacht ik meteen bij mezelf dat ik dat deze keer anders zou gaan doen, een jongetje komt er immers toch niet meer. Dus bestelde ik beddengoed van Pip Studio, pulkte alle lapjes netjes uit elkaar en maakte daar al leuke lampenkapjes van. Er was nog genoeg stof over dus trok ik de stoute schoenen aan en begon aan een nieuwe kap voor de kinderwagen. 

Afgezien van het feit dat onze Suus een prachtige donkere haardos heeft, verwacht ik nu op de één of andere manier geen opmerkingen meer over jongetjes. Probleem opgelost!
Beetje trots ben ik stiekem wel op het resultaat!
Tuurlijk moest ik er ook een bijpassend lakentje bij maken.... oog voor detail hè...
Deze is ook zelfgemaakt... ook goed gelukt hè :-))

Fijne dag nog!

Groetjes,

Simone

5 opmerkingen:

  1. Zo'n vette kinderwagen is nergens te koop! Daar mag je erg trots op zijn! Super mooi en knap gemaakt!

    Liefs Sanne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ontzettend mooi gemaakt!
    Zou je kunnen toelichten hoe je dit gemaakt hebt?
    Heb je bijv de bestaande bekleding er eerst afgehaald,
    of zit deze er nog steeds onder?

    Groeten Siger

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beste Siger,
    De bestaande kap is er vanaf gehaald. Het patroon voor het maken van de Bugaboo kap is gekocht bij Stofnestje.nl
    Groetjes,
    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw heel mooi! Ik wil dit ook graag proberen met mijn bugaboo. Heb je toevallig een patroon van de kap?

    BeantwoordenVerwijderen