handgemaakte hebbedingen

handgemaakte cadeautjes & hebbedingen
handmade gifts & wannahaves

donderdag 17 december 2015

Koekjespotten!

Voor de feestdagen vind ik het altijd leuk om voor de leerkrachten/leidsters een kleine traktatie te maken. Zo werden er in het verleden al eens koekenrupsen gemaakt en koekjes gebakken.

Nu leek het me leuk om zelf een koekjesmix te maken. Je ziet ze in allerlei winkels in leuke potten kant en klaar maar zelf maken is kinderlijk eenvoudig en ook nog eens stukken voordeliger.

Men neme:
Koekjespot / weckpot (Xenos, Action)
Zelfrijzend bakmeel
Lichte basterdsuiker
Chocolate chips of m&m's
Lintje en label, eventueel krijtstift
atelier077 koekjesmix koekjespotten juffencadeau
Maak de potten schoon en laat ze even drogen. Het recept voor de koekjesmix dank ik aan de site Lekker en Simpel.com. Vul ze met 180 gram zelfrijzend bakmeel en 175 gram lichte basterdsuiker. Als koekdecoratie koos ik voor kerst m&m's, hier doe je een laagje van bovenop de koekjesmix.
atelier077 koekjesmix koekjespotten juffencadeau
Na het vullen van de potten heb ik de ontbrekende ingrediënten op een labeltje geschreven. Tenslotte hebben de meisjes op de potten met krijtstift mogen tekenen. Dit is puur ter versiering, je veegt het er zo af en hebt dan weer een normale pot ;-).

Fijne avond!

Liefs van Simone

Geen opmerkingen:

Een reactie posten