handgemaakte hebbedingen

handgemaakte cadeautjes & hebbedingen
handmade gifts & wannahaves

donderdag 28 april 2016

DO tot DO - 21 - 27 april 2016

Het was een feestelijke week...

Donderdag was natuurlijk de GROTE dag, Marijne werd 8 jaar.

's Morgens werden er cadeautjes uitgepakt. Ze was er erg blij mee.
Deze dag stond behalve haar verjaardag in het teken van de Koningsspelen op haar school. Gelukkig was het mooi weer. 's Middags na school ben ik met de meiden naar de stad gefietst en hebben we een heerlijke cupcake gegeten bij Mimi's Cupcakecafé, een leuk nieuw tentje in de gezellige Jodenstraat met zalige cupcakes. Ik maakte er onderstaande foto die de karakters van onze kinderen echt weerspiegelt.
Op vrijdag was de dag van het kinderkookfeest. Gelukkig had ik 's ochtends vrij om nog de nodige boodschappen en laatste voorbereidingen te doen. Om kwart voor 2 barstte het feest los... Eerst cadeautjes uitpakken, daarna donuts eten en wat drinken. Om kwart voor 3 ging ik met alle kids in hun schorten naar het Kinderkookhoekje. De kinderen mochten een koksmuts kleuren en daarna werd er in teams gestart met het door Marijne gekozen menu (groentesoep, pizza en ijs). Het was een leuk feestje.
Op zaterdag heb ik nog wat reclame gemaakt op Facebook voor ons huis. 's Middags hebben we de verjaardag van Marijne nog met familie gevierd. Aan het einde van de dag toen het feest voorbij was kregen we nog een mooie tekening van Marijne. Mooi om te zien dat je kind dingen waardeert.
Op zondag was het tijd voor wat achterstallig huishoudelijk werk (lees: twee manden strijkwas) en 's middags zijn we met de meiden naar de Maaspoort geweest naar de Prinsessia Show. Echt het is mierzoet allemaal, het glazuur springt net niet van je tanden maar de meiden vonden het leuk en dat was het doel.
Op maandag werd er gewoon gewerkt. Op dinsdagmorgen zwom ik maar liefst 2 x. De eerste keer was vroeg in de ochtend....oefenen voor de ALS City Swim.
Later die morgen hebben we heerlijk gezwommen in Straelen met de meiden en als extraatje Sjuulke. 's Middags parkeerde ik al op goed geluk mijn met rommelmarktwaar volgestouwde auto aan het Lambertusplein. Vreemd idee als je bedenkt dat ik altijd gewend ben om de markt juist vroeg af te struinen op jacht naar mooie vondsten. 's Avonds was het tijd om vroeg naar bed te gaan. Zou het wat worden met Koningsdag met zulke slechte weersvoorspellingen?

Goed, om 05.15 uur ging mijn wekker. De regen kletterde zachtjes. Buienradar checken. Weeronline checken. Allerlei regenvlekjes. Ik heb me nog even lekker omgedraaid. Om een uur of 8 leek het enige uren droog te blijven en ben ik met Marijne te voet naar het Lambertusplein gelopen en heb mijn volgestouwde auto leeggemaakt. Nee, droog is het niet gebleven. Ja, er is wel het een en ander verkocht. Gelukkig maar want ik had goed opgeruimd.
Van wat overbleef ging het grootste deel de vuilniswagen in. Maar goed, ik ben verlost van de kinderstoel, de vogelkooi, de kristallen schaal, enkele kledingstukken, borden, doosjes, tijdschriften, een vlaaidoos, armbandjes, mandjes, Little People, plantenbakhaken enz. enz. enz. :-) #zijblijikblij
Grappig genoeg willen mensen altijd kopen wat je NIET aanbiedt dus de Ikea krukjes, mijn gehaakte sjaal die er even op lag :-))

De vogelkooi was ook nog een verhaal apart. Ik kreeg hem van een lieve zwemvriendin. Voor 7 euro nam niemand hem mee dus verlaagde ik de prijs drastisch naar 5 euro. Een groep van 4 buitenlandse mannen die zich ervoor meldde ging snel akkoord met de prijs (dus toch te weinig gevraagd LOL), 1 van hen betaalde en ze lieten de kooi even bij mij staan om deze later op te halen. Een uurtje of wat later meldde zich een getinte man die wees naar de kooi en ik gaf deze aan hem mee. Eind goed al goed denk je maar zo ging het niet. Even later meldden zich nog 2 mannen voor de kooi. Oeps. Ik vertelde hen dat ik de kooi aan iemand heb meegegeven waarvan ik dacht dat hij erbij hoorde. Ik ben zo slecht in gezichten, weet ik veel aan wie ik die kooi heb verkocht. Slechte eigenschap, ik weet het. Gelukkig werden ze niet heel erg boos, vervelend vond ik het wel. Gek genoeg vroegen ze niet hun geld terug. Dat vond ik dan wel weer verdacht #verdachtpakketje.

Dat was deze week. Op naar een nieuw verhaal!

Veel liefs,

Simone

Geen opmerkingen:

Een reactie posten