handgemaakte hebbedingen

handgemaakte cadeautjes & hebbedingen
handmade gifts & wannahaves

vrijdag 13 mei 2016

DO tot DO 5 - 12 mei 2016


Op Hemelvaartsdag bezocht ik met Imke en alle kids Irrland in het Duitse Kevelaer. Ik kocht weer een seizoenskaart zodat we tot en met de herfstvakantie regelmatig een dagje met de kids naar dit ontzettend leuke park kunnen gaan. Het was een heerlijke zonnige dag met een bbq, chips, ijs en ander lekkers en we hielden het bijna uit tot het park ging sluiten. Eenmaal thuis is het nog even snel de kids douchen, al het zand wegspoelen waarna ze heerlijk gaan slapen.
Op zaterdag heb ik een mooie fietstocht door het Noord-Limburgse land gemaakt met een lieve oud-collega. We fietsten naar Baarlo en via het veer gingen we naar Steijl en vervolgens terug naar Venlo waar we als finale nog een ijsje aten aan de Maas. Onderweg hebben we terrasjes gepikt en fijn bijgepraat. Thuis ‘s avonds hebben we voor de eerste keer dit seizoen de bbq aangestoken. Nou ja aangestoken, we hebben een fantastisch ding van Weber met een stekker. Mijn partner is geen echte oerman die houdt van hout hakken en fikkie stoken dus dit is voor ons een uitkomst.

Zondag was het moederdag. Ik kreeg ‘s morgens al zelfgemaakte knutsels en een heuse draaischijf op bed met bijbehorend versje. Ik mocht aan de zelfgemaakte draaischijf draaien en bij de pijl stond een klusje dat mijn dochter dan voor mij zou doen. Erg leuk bedacht. De kleine Suus had een gietertje geknutseld met bloemetjes erin en een mooie confetti collage van het KDV. Ik kreeg ook nog toffe ananas oorbellen en eind mei krijg ik nog het nieuwe haakboek van Saskia Laan. Ik heb nog een rondje brug gewandeld in het zonnetje, zalig! ‘s Avonds zijn we met de schoonfamilie nog gaan uiteten over de grens. Schnitzels als deurmatten dus veel te veel voor mij maar het was erg gezellig en daar ging het om.

Maandag werd er weer gewerkt en ‘s avonds enkele toeren gehaakt bij de buren, vaste prik op de maandagavond. Intussen ben ik bij week 9 aanbeland. Erg snel gaat het niet omdat ik voor atelier077 nieuwe handgemaakte hebbedingen aan het maken ben. Geduld is een schone zaak hè :-)

Deze week zijn er weer kijkers geweest voor ons huis dus dinsdag stond vooral in het teken van alles opruimen, schoonmaken, onkruid wieden tussen de stoeptegels en meer van dat soort intelligente klussen. Gelukkig ging de rondleiding me goed af want het was alweer even geleden.

Vorige week meldde ik al dat atelier077 op zondag 5 juni weer op de Stijlmarket staat. Hiervoor ben ik al druk in de weer. De afgelopen week heb ik sieraden gemaakt in vrolijke zomerkleuren. Hier is alvast een voorproefje….

Geniet van je lekker lange Pinksterweekend!

Liefs van Simone

Geen opmerkingen:

Een reactie posten